fredag den 30. september 2011

Munden fuld

Nede i kurven ligger det skønnest pang-farvet bomuldsgarn og venter på mig - Det er endnu et Fanø-fund, hvor jeg så pigen på billedet, der kommer fra Livi-strik, med det skønneste tørklæde, sjal, poncho eller sagt med det rette ord moebius om halsen.

Jeg var solgt på stedet og hapsede garn ned i kurven. Skråsikker på at sådan en sag kunne jeg lige lave i en håndevending...... Nu næsten en uge efter og efter at være gået rundt om opskriften igen og igen er jeg knap så skråsikker.

Billederne er lånt hos Livi-strik

Moebius har jeg hørt om før - men nok aldrig ofret nogen særlig opmærksom - troede det var noget med at sy omvendt sammen - men føj hvor ser det indviklet ud med det læggen rundpinde dobbelt og bare det at slå masker op giver mig sved på panden og præstationsangst.

Nu går jeg rundt om sagerne lidt endnu og pludselig finder jeg vel modet til at kaste mig ud i det - og ellers må jeg jo ud og hente lidt hjælp...... Tørklæder må jeg eje, så der er ingen vej udenom :-)

12 kommentarer:

  1. hej Mie
    skynd du dig bare igang - det er ikke sværere at slå op og strikke møbius, end at slå op, og skulle sørge for at det IKKE drejer på en rundpind :-D

    SvarSlet
  2. Jeg kaster mig ud i det lige om lidt og håber du redder mig hvis jeg ikke kan hitte ud af det:-) god weekend Lisette:-)

    SvarSlet
  3. Det er ikke så svært. Jeg lærte detpå en works op på Fanø. Du skal bare give dig god tid.

    SvarSlet
  4. Tja Merete - det lyder som om du siger jeg skal være tålmodig.... det er så langt fra en spidskompetence - den skal helst sidde lige i skabet med det vuns.... men det her tørklæde ser ud til at være besværet og tålmodigheden værd :-)

    SvarSlet
  5. Du må lige gøre et krumspring og komme igang, det er nok ikke så svært når først man er igang. Forresten din blå/grønne strikkede hue er sej, sikke skønne farver. Kan godt forstå mindste "satte sig på den". Rigtig god weekend til jer :))

    SvarSlet
  6. Her er en video, som viser, hvor utroligt nemt det er. :-)

    http://www.youtube.com/watch?v=LVnTda7F2V4

    SvarSlet
  7. Åhhh, hvor er jeg da også fuldstændig forgabt i den der tingest:-)) Ved du, om det er samme mærke og type garn der følger med, hvis jeg bestiller kittet hos Livistrik? Eller har du valgt noget andet garn? Jeg glæder mig til at læse mere om dit projekt:-) Go weekend Helle

    SvarSlet
  8. Nøøj, det er flot! Jeg læste godt nok om fænomenet i Fanø-bladet, så blev jeg så klog.
    Bare spring ud i det - det skal nok gå! x´er for dig :)

    SvarSlet
  9. Jeg springer lige om lidt - tjekker lige videoen ud - tak for linket Jette :-) Det er IKKE det samme garn som i de kits de sælger. Der var farverne helt umulige - g jeg insisterede på selv at sammensætte noget - Måske du skal ringe derned for at sikre dig de rigtige farver ?
    Knus

    SvarSlet
  10. Shit Merete - en workshop - tre timers forsøg på det her - Er det så svært at man laver workshops om det.....håber min tålmodighed rækker :-)

    SvarSlet
  11. Hej Mie. Håber, at du er kommet i gang :-) Det er ikke så svært. Jeg ville også have foreslået Cat Bhordis video. Hun er en haj til møbius ;-) Er spændt på at se, om du er kommet i gang.

    SvarSlet
  12. Hej. Jeg håber du har fisket denne halsklud op af kurven. Har lige strikket den og den er et hit når den er færdig. Jeg kigger på nr 2. Måske skulle man slå med det samme. Kom, sæt i gang ;o)

    SvarSlet