onsdag den 28. september 2011

På med hatten

Jeg er sprunget på endnu en hat. Denne hat er så absolut heller ikke til mig selv - mest p.g.a. størrelsen. Der har været lidt diskussion om, hvem den rette aftager var denne gang. Mindstetøsen er vist løbet med sejren - fordi hendes hoved passede bedst.


Kittet til hatten blev fundet i Sønderho forsamlingshus hos en garnpusher, der er at finde lige om hjørnet mindre end 20 km fra, hvor jeg slår mine daglige folder - og som jeg aldrig havde hverken set eller hørt om.

Hun strikker, valker og filter - og lavede både den fineste vest, lækre sjaler, tørklæder, sutsko, armbånd og ja - hatte. Jeg skal helt sikkert besøge hende igen. Hendes hjemmeside er ikke helt oppe at køre endnu - men du kan finde hende her

6 kommentarer:

  1. Hende har jeg handlet hos en gang, købte garn til en af de skønne veste, hun har, hvor hun bruger mønter til at lave mønster i krave og nederste kant med. Da jeg handlede hos hende, var hun i en lille butik på 'strøget' i Lemvig

    SvarSlet
  2. Ja de veste er bare helt fantastisk flotte både i design og farver.... Lidt mere i tvivl om hvorvidt jeg er god i pasformen :-) Det er vist rigtig, at der strik på strøget i en periode - nu holder hun til i Bækmarksbro, som er lige om hjørnet...

    SvarSlet
  3. Uhh, hende må jeg hellere besøge. Ligger der i øvrigt stadig en garnshop ved havnen i Lemvig?

    SvarSlet
  4. Desværre nej Anita. Der er ikke strikkeboder tilbage i byen. Eneste garnpusher, der holder i og holder fast er Markno. Ellers må du helt til havet.... Godt at have dig tilbage i blogland :-)

    SvarSlet
  5. Rigtig lækker hue - lige farver efter min smag.

    SvarSlet
  6. Tak tak, Mie :-)

    Øv bøv, det var ellers så hyggeligt at smutte ind til D´Damer, men jeg kan godt forestille mig, at det må være rigtig svært at holde den kørende i den lille by. Ja vel egentlig i det hele taget, nu, hvor vi er blevet så magelige at handle ind hjemme fra sofaen.

    Jeg vil nu stadig se og føle på mit garn, inden jeg køber det, så jeg ELSKER butikkerne og den stemning der er :-)

    SvarSlet