onsdag den 7. september 2011

Kontrasternes dag

Nøj jeg har tjent mine penge godt i dag. På fødderne fra 7 morgen til lige om lidt og med meget få åndehuller og pusterum. Mine fødder brænder helt op til knæene og i morgen har jeg lånt et par gummistøvler et par numre større end fødderne og håber de bærer mig gennem dagen.

Men en helt igennem dejlig dag med unge mennesker, der er så videbegærlige på den gode måde og suger alt ud af de steder vi har været - med respekt og naturlig nysgerrighed. Jeg har en god følelse helt ned i maven.


Det har været kontrasternes dag med start i Folketinget, et demokratispil over 3 timer med engagement og indlevelse fra alle, besøg på Christiania med interesse, forundring, beundring, fascination og et hav af spørgsmål. Dagen med sluttet af med besøg hos den 4. statsmagt og DR-byen - og endelig en fodboldkamp med et perfekt resultat for en flok hujende fodbold-drenge.

Men nu er jeg også så færdig, at jeg krydser fingre for ikke at skulle ud og agere gang-vagt i løbet af natten - De teenagere må da være kørt trætte af dagens program også ?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar