lørdag den 17. september 2011

Jeg burde

Vejret blæser og regner efteråret ind i stuen. Der er drejet på termostaten for at holde den værste kulde fra kroppen og fingrene. Jeg burde slå rumpetten i sofaen og nyde det solstrejf, der indimellem bygerne falder ind i stuen. Jeg burde motionere pindene og tømme hovedet for tanker. Jeg burde holde weekend sådan godt og grundigt.


Og alligevel er det lidt som om arbejdsbordet ikke rigtig vil lade mig være i fred, som om jeg er groet fast på kontorstolen og som om de mange bunker kalder forstyrrende på mig, når jeg forsøger at indfange weekenden.

Nu har jeg givet den en ordentlig skalle - og forventer så helt klart at få lov til at holde lidt weekend. Det er vist kun rimeligt - er det ikke ?

1 kommentar:

  1. Jeg burde vist også svinge støvkluden - kan jeg for alvor se på billedet :-)

    SvarSlet