fredag den 2. september 2011

Åh nej

Storetøsen første ord, da hun trådte ind af døren i dag, var "åh nej for f....." Bekymret troede jeg, det handlede om en dårlig dag, en glemt ting af vigtighed og ikke bare, som det viste sig at være tilfældet, at hendes næse som det første mødte en duft af Ajax

.

"Du gør rent og rydder op - jeg kunne mærke det, så snart jeg åbnede døren" lød hendes anklagende stemme. Jeg svinger stadig klud og kost - men lige om lidt er her ryddet og klar til weekend. Pigerne er tvunget på hvert deres værelse med et krav om at undgå, at huset bliver udlagt til krigzone.

Det er ikke hyggeligt at rydde op og gøre rent - mener de - men det bliver det lige om lidt - mener jeg.

3 kommentarer:

  1. Jeps, det er lækkert bagefter; det synes børnene nok også.

    Her i huset klager de ikke så meget over det at jeg gør rent, men over det at jeg hører (mega)høj musik imens. Ved ikke hvorfor de børn ikke bare elsker Dr. Hook for fuld skrue........

    SvarSlet
  2. Ak ja, de kommer til at sætte stor pris på den en dag, at deres mor godt kan lide Ajax.

    SvarSlet
  3. Måske klager de mest Lea, fordi de ved, at hvis de ikke søger i ly, sætter jeg dem i sving - og at turen kommer til deres værelser på et tidspunkt.

    Bebiane - tror desværre først det er når de ikke bor hjemme mere - sådan havde jeg det ihvertefald selv med min egen mor :-)Det er dårlig oprydnings-karma fra min barndom, der nu rammer mig i nakken :-)

    SvarSlet