lørdag den 1. marts 2008

Overspringshandlinger

Opgavehelvede fylder stadig i mit liv. Der er lang vej i mål og et stramt program for at komme så langt som muligt, inden hverdagens og praksis-sumpens gøremål igen presser sig på og stjæler opmærksomheden og energien. Hele formiddagen er nu gået med at lave oversprings-handlinger for at undgå skrivebordet og skrivekrampen, der er tæt forbundet med skriveprocessen.


Andre gøremål er blevet tillagt stor betydning og er blevet udført med stor iver og indsats. En af de både, der er sat i vandet, er at min store pige længe har snakket om at ville lære at sy patchwork.... Stoffet er indkøbt til hendes første par grydelapper, der er klippet karton og syet stof om og hun er nu ved at være selvkørende - ihvertefald indtil der skal skiftes tråd. Det er noget af en udfordring for både hende og for mig - eftersom jeg faktisk ikke har en døjt forstand på patchwork - men vi prøver os frem i fællesskab.


Jeg giver den nu lige en ordentlig skalle med læringsteoriernes gyldighed inden for det moderne samfunds rammer - inden jeg sniger mig ind i stuen til de andre, som holder stormvejrs-hygge i sofaen med video og snolder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar