søndag den 2. marts 2008

Klar til at holde weekend

Skrivebordet er nu ryddet, huset har fået en omgang efter at have været overladt til min familie i weekenden, hvor jeg har siddet limet fast til min kontorstol med øjnene fast hæftet i en enten en bog eller på skærmen - og jeg er nu endelig klar til at tage hul på weekenden. Nu må devisen "bedre sent end aldrig" virkelig stå sin prøve - og jeg skal indenfor de næste par timer have tanket energi op til at komme godt i gang med ugen i morgen.

Total afslapningsopskriften står på sofa med tæppe, strik på det forsømte strikketøj, en kop varm thé importeret direkte fra Frankrig, familien Sommer og Napoléon på TV. Energien skal op i top og gerne i en fart.

Jeg er egentlig ikke den store hverken thé eller kaffedrikker. Thé har indtil nu været noget, jeg forbandt med sygdom, og noget jeg kun drak, hvis jeg virkelig havde det dårligt.

Men al den snak om thé her i cyperspace har alligevel givet mig lyst til at give det en chance. Dåserne er i en fryd for øjet, og når de åbnes, mødes man af den mest liflige duft, der har givet selv mine børn lyst til at smage. Vi har eksperimenteret med de forskellige théer både med og uden mælk og sukker. Pigerne er ikke overbeviste.

Tilgengæld synes de, det er et hit at lave théen til mig, og jeg har fået serveret mange kopper i løbet af dagen med tilhørerende gættekonkurrence om hvilken thé de nu havde valgt. Det franske firma har fin service, og théen var her kun 4 dage efter den var bestilt. Du kan selv kigge med her http://www.kusmitea.com/

Med théen i hus er imidlertid opstået et ny behov for enten en thétermokande eller en thévarmer. Jeg har ledt med lys og lygte efter en thévarmer enten jeg eller en af pigerne kan fremstille - men er endnu ikke faldet over "modellen". Tilgengæld er jeg ret lun på Eva solos tebrygger. Ærgerligt at der er så længe til fødselsdag og jul.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar