mandag den 31. marts 2008

Stadig på vintertid

Jeg er på det nærmeste snublet ind i den nye uge. 7.38 røg jeg ud af sengen og fik i løbet af 15 minutter sparket børnene ud af sengen, i tøj, pakket tasker, ordnet hår og fragtet til skole. Morgenmaden måtte de tage med i hånden. Jeg er stadig lidt omtumlet og ret sikker p,å at jeg kommer til at halse lidt bagefter hele dagen.

Vi oplever en af den slags morgener engang i mellem. Min søvn er dyb og tung, og jeg hører intet - hverken vækkeur eller husbond, som pligtskyldig forsøger at vække mig hver morgen. Jeg husker min mors frustration, da jeg var barn over ikke at kunne få mig ud af fjerene - hun var dog lidt mere standhaftig og tålmodig end manden- min, som vist mener, at når han først har kaldt, må det være det.
Kalendertørklædet vokser. Jeg er nu nået til mønster 18. Der er mange fine mønstre undervejs, som fint kunne gøre sig i et helt tørklæde. Mange nye projekter tager form undervejs. Det er et godt inspirations-strikketøj.

Nu har det imidlertid fået en "hvile-plads" i strikkekurven. Nyt strik på pindene - mest fordi jeg i morgen skal på tur til Århus med mine elever. Turen derned i bus er lang og kalder på en gang god strik. Det skal helst ikke være for stort eller for svært. Valget er faldet på "Swiss cheese" i en blød, lækker mørk lilla alpaca.

3 kommentarer:

  1. Kære Mie.
    Sådan har jeg det også!!
    Jeg vil allerhelst sætte min ned i min strikkestol, fordybe mig i et nyt striketøj - og vente på, at det igen bliver normaltid!:-)
    Hvad ligner det, at vi skal stå op, før en vis mand får sko på?
    Håber, at dagen startede bedre for Jer i dag.
    Knus - Marianne

    SvarSlet
  2. I seldom create comments, but i did some searching and
    wound up here "Stadig p� vintertid". And I actually do have some questions for you if you
    don't mind. Could it be only me or does it look like some of these comments come across like they are coming from brain dead visitors? :-P And, if you are posting at additional social sites, I'd like to follow everything fresh
    you have to post. Could you list of the complete urls of all your public sites
    like your twitter feed, Facebook page or linkedin profile?


    my weblog ... volume enhancement pills

    SvarSlet
  3. My developer is trying to convince me to move to .

    net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses.
    But he's tryiong none the less. I've been using Movable-type on various websites for about a year and am
    worried about switching to another platform. I have heard great things about blogengine.

    net. Is there a way I can import all my wordpress posts into it?
    Any help would be really appreciated!

    Feel free to visit my web blog breast actives men

    SvarSlet