torsdag den 28. februar 2008

Graver mig dybere og dybere ned

Arbejdsværelset er nu ved at ligne en ruin efter flere dage i opgavehelvede. Der er bøger, små lapper med noter, papirer, kopper og hvad der er ellers skal til for at jeg kan holde livet gående her i min hule. Jeg er dybt begravet i teoriens verden og har et hoved, der summer og forsøger at holde sammen på trådene.

Det er en hård proces. Jeg arbejder koncentreret 6-7 timer i træk hver dag og får på de mange timer skrevet ca. 1 side. Hver eneste sætning bliver til gennem hård kamp. Det er en langsom proces at gøre sig erkendelseserobringer.


Det er balsam for sjælen at få lov til at tænke idealistiske tanker om den daglige praksis, jeg normalt befinder mig i. Jeg mærker luften under vingerne og tror på projektet med at skabe god og grænseoverskridende undervisning.


Den kreative energi bliver nu kanalisere ud i sproglige formuleringer, og mit strikketøj hviler i kurven. Jeg har lidt strikke-abstinenser og forsøger at få taget et par pinde - men det helt store bliver det ikke til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar