lørdag den 15. marts 2008

Familie-fræs

Med 6 børn i alderen 3-12 samlet under samme tag er der drøn på. Nogle laver gymnastik, andre hører musik, enkelte surmuler og små-skændes, og et par stykker er taget på langtur med fædrene. Livet leves, og det leves ud i kanterne. Det er livsbekræftende, og ørerne summer af lyde.
Jeg strikker videre på strømperne og mangler nu kun 1½ strømpe. Det er en kamp - men jeg nyder pigernes glæde ved produktet. Det er god terapi, inden jeg skal i gang med at trævle Liselotte op. Heidis arme er også for korte. Så der er kun en udvej, og det er en OM'er i størrelse small.

En fremmed by med uudforskede strikkebutikker er giver uro i kroppen. Så formiddagen bød på en tur til Hobro, hvor vi tjekkede den lokale garnpusher ud. Det blev ikke til det helt store. Et par nøgler garn til et tørklæde eller til lageret og Astrid mener, at det er på tide, hun lærer at brodere.












Kuppet blev derimod gjort i den lokale vinhandel, hvor de havde kinesiske lotus the bolde - De ser fantastiske ud, duften fra posen er umodståelig, og jeg glæder mig til en kop varm thé

Lige nu er der helt stille i huset. De andre er draget ud og jeg er overladt til en gang stileretning og hundepasning. Der er ro på alle fronter, og jeg tror lige, jeg napper et par omgange på strømperne. Jeg kan mærke, ferien og roen er ved at sænke sig over mig.

1 kommentar:

  1. Kære Mie.
    Wauw - de er da smadderflotte de strømper i ONline Savanne i børnestørrelse!!
    Dem må jeg vist hellere lige have på pinde til mine niecer, der kommer i næste uge.
    Og det går da hurtigt for dig med at få dem strikket!:-)
    Knus fra Marianne

    SvarSlet