søndag den 7. april 2013

Trip-trap-træsko

Jeg modtager ikke bestillingsarbejde - jeg lytter gerne til ønsker og elsker at overraske med god strik af forskellig slags. Pigerne har et par kusiner og en fætter, som elsker hjemmestrik - Det bliver slidt af dem og trukket over hovedet, selvom halsen forlængst er blevet for stram og selv det stumper til midt på maven.



Der er noget ved at strikke til så glade modtagere - og når behovet for at strikke småt bliver påtrængende, går projekterne ofte den vej. Næste projekt bliver et á la Nørgaards. 3 sweater, der minder om hinanden og alligevel er forskellige. Ingen tvivl om at alpakka-versionen er til mindste-kusinen. De to andre er jeg mere i tvivl om - hvilken er den mest feminine ? og hvilken passer bedst til en dreng ?

11 kommentarer:

  1. Fede trøjer. Jeg synes, de alle kan bruges af både piger og drenge. Jeg har selv den nederst til højre, og den er jeg vildt glad for

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kunne også sagtens finde på at lave en til mig selv - og så ville det også være den med det fine mønster - måske i cardigan version.... Knus

      Slet
  2. Jeg synes også 3 kan bruges af begge køn .... Men hvis jeg skulle eje
    ... Ville jeg også ønske nederst til højre :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sat på to-do listen - som lige nu er alen-lang :-)

      Slet
  3. Forskellige meninger har vi nok , for jeg ville vælge øverst til højre til pige og nederst til dreng , den lille syntes jeg kan bruges af både drenge og piger. Jeg har selv strikket 2 af den model til dreng og pige :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes egentlig de alle 3 er uni-sex modeller - og vil gøre dem mere piget og drenget med en neoon- kontrast :-) Glæder mig til at vise dem frem :-)

      Slet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Min kommentar kommer lige her igen: Kom lige forbi din blog. Jeg har strikket Alpaca trøjen i str. lille og lidt større til mit barebarn, den er bare så sød og lækker!KH
      Jeg ville tilføje et billede, det lykkedes ikke helt, så derfor slettede jeg den oprindelige tekst! ha-ha

      Slet
    2. Halløj Ibsen - dejligt du kom forbi og dejligt med en kommentar, så jeg ved du har været her :-) Glæder mig til at få alle 3 på pindene :-) Knus

      Slet
  5. Mir hvor er det nu baby modellen den.kommer fra ? Jeg synes alle 3 er smukke, men den lidt grov mønstrede ville jeg strikke til et mandfolk. Kh Didde

    SvarSlet
  6. Baby-modellen er fra Hendes Verden lige før jul :-) Tror også det er sådan jeg tænker :-) Tak for kommentaren :-)
    Kh

    SvarSlet