onsdag den 3. april 2013

Smidt på porten

Ferien er slut - og jeg har ikke noget arbejde at tage tilbage til. Jeg er ikke velkommen, jeg er lukket ude og frataget adgangen til mit kateder. Jeg må stå udenfor og vinke til eleverne på vej til skole. Det er altså en virkelig mærkelig fornemmelse - og dybt dybt frustrerende.


For mig er det at være skolelærer virkelig et kald - og jeg bliver på det nærmeste positivt overrasket, hver måned over at de rent faktisk betaler mig for at lave noget, jeg virkelig godt kan lide at lave. Men samtidig skal der også være rimelighed i galskaben, ret skal være ret og nok er nok. Spændende at se hvor den lander og hvornår den lander......

4 kommentarer:

  1. Det er en skidt situation, som vil ødelægge meget. Ikke mindst har det da ødelagt noget inden i mig, - den mistillid er ikke rar.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør noget ved os - og det gør noget ved den generelle opfattelse af lærergerningen.... der er meget lidt godt at sige om situationen og meget lidt håb om at der kommer noget godt ud af det..... God kamp til dig :-)

      Slet
  2. Ingen tvivl om at lærerne er under voldsomt pres i disse år
    og det risikerer nok at slå skår i arbejdsglæden for rigtig mange.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Mona. Mange af os har fornemmelsen af, at vi ikke kun kæmper for os selv - men for at sikre at vi fortsat kan være med til at skabe fundmentet for Danmarks fremtid. Det er et stort ansvar - og kampen værd.

      Slet