lørdag den 6. april 2013

Lørdags-hæklerier

Lidt overspring og lidt småtterier på nålen - inden jeg kaster mig over strikketøjet for alvor. Lidt puff-stitches og noget, der måske bliver til en lille pung. Jeg har fået mod på det med lynlåsen efter det lykkedes os - med hjælp og støtte i processen - at få fremtryllet penalhuse.


Samlingen driller lidt og bliver ikke så pæn, som jeg synes, den burde. Måske jeg skulle springe tilbage til strikken - og få taget et par pinde på den grønne.

En weekend uden forberedelse - det er der helt andre perspektiver i...... og når det nu er, og ikke kan være anderledes, skal det udnyttes og nydes fuldt ud.

3 kommentarer:

  1. Altså de der puff-stitches de er bare så søde, tror du du kan forklare hvordan du laver det...

    SvarSlet
  2. Jeg vil gerne forsøge at forklare det - er selv ret vilde med deres udtryk :-)
    Jeg slår garnet om nålen og stikker ned i masken og trækker tilbage - som hvis jeg lavede en stangmaske - jeg trækker bare ikke igennem maskerne - men slår istedet om strikker ned og trækker op 2 gange mere - så jeg i alt har 7 løkker på nålen - så slår jeg om og trækker igennem alle 7 på en gang - og har lavet en puff.... hvis min forklaring er for snørklet, kan du prøve at skrive puff-stitches på youtube - der får du det både i ord og handling :-) Håber du får puff'et :-) Knus

    SvarSlet
  3. Tusind tak, jeg tror jeg får puff´et :)

    SvarSlet