tirsdag den 26. februar 2008

Orlov aflyst

En hel dag og en hel aften med næsen i alverdens bøger for at skrue et undervisningsforløb om "Der er et yndigt land?" sammen til min 9. klasse gør, at jeg nu kører så højt på adrenalin, at jeg slet ikke kan finde min seng.

Det her er også meningen med mit liv - det giver mig et kick, som jeg ikke finder andre steder - at fordybe mig i litteratur og finde spændende indfaldsvinkler, der får unge mennesker til at sluge Martin A. Hansen, Oehlenschäger m.m. De tunge klassikere er nu krydret med lidt Natasja, Kim Larsen og Steffen Brandt.

Det er ikke altid de modtager det med den sammen enthusiasme som jeg lægger for dagen, når jeg planlægger det - men når de følger mig ud af vejen - også selvom de stopper på halvvejen nogle gange, når jeg ser dem opdage ting, forfattere og tekster, de aldrig ville have opdaget, hvis jeg ikke lagde det tilrette for dem, ved jeg bare at jeg er på rette hylde og alle tanker om strik-og -sy orlov forsvinder som dug for solen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar