mandag den 4. februar 2008

Fastelavnsmandag

En festdag for børnene af de helt store startede tidligt i morges med udklædning. De store slæbte afsted med tunge poser med udklædning og andet udstyr og med store sommerfugle i maven. De har festet, slået katten af tønden og raslet sig til godter og penge. Rasleriet kæmpede jeg i flere år imod. Det strider imod alt i mig at lade mine børn gå fra dør til dør og "tigge". Men det er en kamp jeg har tabt, og nu må jeg så bare sørge for, at udklædningen er så god, at ingen genkender dem som mine børn :-)









Jeg er endelig blevet færdig med "bestillings-sjalet".Det er nu blokket og lagt sammen - klar til aflevering. Jeg er noget i tvivl om, hvad jeg kan forlange i "strikke-løn" - men regner med at der gerne skulle være til et tilskud til den der strikke-taske, som jeg ikke kan leve uden.
Masser af nye projekter presser sig på. Jeg har bestilt garn til en mohair-trøje i den flotteste petroleumsblå og en stor og løs jakke i varm lilla hos http://www.idebazar.dk/ Desværre var garnet ikke hjemme, så jeg må væbne mig med tålmodighed. Det er ikke en af mine dyder - tålmodighed altså - men jeg har trukket nogle af de ufærdige projekter op af kurven med en fast intention om at få dem givet et par pinde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar