mandag den 11. februar 2008

Lidt vissen

Ferien blev for alvor skudt igang med en ungdomsroman og en nat i læselampens skær. Klokken var 4, inden sidste side i bogen blev vendt. Det var et kært gensyn med ungdomsromanen "Min ven Thomas", som mine elever også gerne skulle være i gang med at læse her i ferien.

Nætter med læsning er for mig et sikkert tegn på, at det er ferie. Jeg nyder roen, stilheden og friheden til at kunne bruge nætterne, som jeg vil uden at skulle tænke på næste dag.


Kort tid efter jeg havde slukket lyset, vækkede Astrid mig med et ordentlig puf. Hun havde ondt i maven. De næste par timer blev tilbragt i rutefart til toilettet og med at opvride kolde klude. Jeg sov lidt mellem syv og halv otte, hvor yngste-barnet startede. Jeg overgav mig og forlod min seng lettere vissen. Nu kæmper jeg med ikke også at blive vrissen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar