søndag den 25. maj 2014

Stille væren

Det er ikke de helt store frembringelser på krea-fronten, jeg kan fremvise. Weekenden har, bortset fra den runde fødselsdag, været stille. Pigerne har alle været af huse, og jeg har været alene med mig selv og mit eget selskab.



Jeg stor-trives i mit liv, smiler, skaber og lever efter bedste evne i nu'et og efter devicen, at man mere fortryder det, man ikke gør - end det man gør - og sådan et par dage i stille væren og eksistens er gode til at få samlet trådene sammen, mærke sig selv, får styr på prioriteterne og finde ind til de kerneværdier, der gerne skulle gennemsyre også de travleste dage.

Helt centralt i mit værdisæt er ærlighed og ordentlighed i relation til andre. Ikke ærlighed i betydningen "hudløs og skånselsløs" ærlig - men en åbenhed og en spillen med åbne kort. Ingen skjulte dagsordener men med de bedste intentioner og bestræbelser på at få det bedste frem i en selv og i andre. At være den bedste udgave af sig selv og give gode betingelser for at andre kan være det. Det forsøger jeg at praktisere i både mit private og mit professionelle liv.

Det lykkes i det store hele, og det giver en behagelig ro at finde tiden til at fastholde og sætte fokus på det i et par dage med stille eftertænksomhed. Jeg bliver lige om snart klar til en ny uge med mennesker og arrangementer, jeg glæder mig til. God søndag til dig derude.

4 kommentarer:

  1. Det lyder som en perfekt weekend:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. En dejlig weekend og nye helt ubrugte fridage lurer jo lige om hjørnet :-)

      Slet
  2. Lyder som en dejlig weekend og gode leveregler :-) KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er godt at have noget at navigere efter, synes jeg, Anette :-) Dejlig weekend, der smagte af mere :-)

      Slet