fredag den 23. maj 2014

Ro og ned i gear

Det her skoleår lakker undervisningsmæssigt mod enden. 2 dage i næste uge - og så sejler 9. klasserne ud mod eksamen og videre ud i livet. Traditionen tro skal jeg nok udklædes et eller andet rædselskostume og trækkes gennem byen i en indkøbsvogn.

Det er en dejlig dag, hvor eleverne er glade - men også med en snert af vemod over en tid, der er slut og ikke kommer tilbage. De bliver sådan bløde og sprøde midt i al deres jubel og glæde.



Lige bagefter går eksamensræset i gang. Det kræver kræfter - og weekenden skal gerne også bruges på at komme helt ned i gear - og finde den der dybe dybe mave-ro, jordforbindelse og energi-ressourserne, der er reserveret til nu.

4 kommentarer:

  1. Jeg får altid lidt klump i halsen, når jeg tænker på unge mennesker, der skal ud i verden... Godt jeg ikke har 9.klasser;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er på engang magisk og helt forfærdeligt hvert år Eva - de står på spring og er så klar - og jeg får lyst til at holde dem fast mod bedre vidende :-)

      Slet
  2. Hejsa
    held og lykke til de unge mennesker
    og så til noget helt andet, hvordan
    laver du dine billede collager??
    hvilket program bruger du?
    Jeg synes der er super flotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Monica - tak for dine rosende ord til billederne - jeg har selv bøvlet lidt med om det fungerede med collagerne - og er glad for din kommentar. Jeg laver dem i PhotoScape, som er et gratis program, du kan downloade fra nettet :-) God fornøjelse med leg med billeder :-)

      Slet