mandag den 26. maj 2014

Valgis og indoktrinering

Enhver valghandling, der involverer valgkort udløser, som jeg vist også før har fortalt om, valgis her på matriklen. Selv er jeg ikke den helt store is-spiser før det bliver meget meget varmt og er det meget meget længe - men pigerne elsker turene til tanken efter valghandlingen og kan bruge flere dage i forvejen på at planlægge lige præcis, hvilken is valget skal fejres med.


Vi spiser isen - og jeg fik i år - valgkage fra gårsdagens fødselsdag - mens vi ser valgprogrammer og snakker om, hvad valget handler om - og hvem vi hepper på. Pigerne heppede i år på patent-lovgivningen - og jeg har deres patent-agent-far under stærk mistanke om at have udøvet en vis form for indoktrinering, da de var hos ham i weekenden.

Ældste-tøsen på efterskolen sendte besked om, at hun fulgte med i valget - og derfor mente, hun også var valg-is-berettiget på linje med de andre - i demokratiets navn - at man uanset bopæl havde ret til de samme goder, når man havde aktier i familien...... Den får hun lige lov at argumentere lidt mere for:-)

2 kommentarer:

  1. Jamen selvfølgelig skal hun da have is, send en med posten,det gjorde jeg da min søn boede på et opholdssted, blev han ved med at spørge om jeg sendte noget spændende, tænkte det måtte en is da være, ungen var så ikke enig,da posten havde været lidt langsom så den var smeltet: )

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha Gitte det gav et godt grin - og jeg kan lige forestille mig min store-tøs og hendes reaktion på en sådan pakke :-) Måske jeg skulle prøve :-)

      Slet