søndag den 11. maj 2014

Alle farver fører til grå

Og når det bliver rigtig vildt - gråt med et twist af gult. Jeg gnækker stadig lidt i skægget over min iver, når andre skal vælge farver - jeg hepper på den orange, den skarpe turkis, den pink og synes ikke det kan blive kulørt og farverigt nok - og når jeg så kigger ned i min egen spand og konstaterer, at min "vildskab" ud i regnbuens mange farver begrænser sig til en fuld farveskala af samtlige nuancer af grå.



Er jeg blevet en grå mus, der gå i ét med væggene eller er det fordi jeg er en stor gungrende elefant, der kan genkendes på lyden (og lugten?) og derfor ikke har brug for farver - eller hvor kommer al det grå fra? Gad vide om jeg nogensinde får det på samme måde med brun ? Jeg tvivler og tror det ikke - men det sagde jeg også om gul og gult for bare et par år siden.

6 kommentarer:

  1. Jeg har det på denmåde med jordfarver, jeg elsker dem. Når jeg køber garn i andre nuancer tager det uendelig lang tid for mig at komme i gang, ikke fordi de ikke er pæne, bare fordi de ikke rigtig er mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Jordfarverne har endnu ikke bidt på mig - jeg synes, det er så flot til andre - men kan ikke selv helt finde ud af det.... måske det bliver det næste der rammer mig :-))))

      Slet
  2. Smiler lidt af teksten under billedet ... Sådan kan vi vel alle tænke ... Måske vi strikker mest i de neutrale farver så det passer til alllt det farverige vi har i garderoben :) ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Den grå dame ..... hvis jeg hører nogen kalde mig det, er jeg ret sikker på, at jeg er færdig med grå :-) Men ja jeg bruger det også ofte med en farveklat her og der :-)

      Slet
  3. det er sjovt; jeg har det lige modsat - jeg elsker farver - og må engang imellem tvinge mig til at strikke noget cremefarvet eller sort (jeg ligner havregrød i gråt)
    og jeg tror egentlig også at jeg bliver mere 'farverig' med alderen - måske var jeg ikke så modig da jeg var ung. Men gråt er så flot med de lysende farver; det er, som om den farve får alle andre farver til at stå stærkere frem. Dit grå var så flot med den gule...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er totalt vild med gul lige nu - men ikke modig nok til at sætte den sammen med andre skarpe farver. Det er som om jeg nøjes med en enkelt knald-på-farve og så sætter den sammen med flere afdæmpede nuancer af grå og sort. Elsker når andre sætter spræl på - men kan ikke selv finde ud af det - men måske kan det læres ? :-)

      Slet