onsdag den 28. maj 2014

Sjov og spas med et skvæt vemod

Sidste skoledag med min 9.klasse - jeg har snart gjort det mange gange og alligevel er det med blandede følelser, at jeg udlever en sådan dag sammen med en hel flok unge mennesker i feststemning og udklædning.

Det helt store hit hvert år er muligheden for at klæde klasselæreren ud. Jeg advarer dem hvert år med, at vi jo ses igen ved det GRØNNE bord - og at den der ler sidst, ler bedst. I år blev jeg en hård nitte med sorte øjne, fletninger og kæder. Hyggeligt og sjovt. De er nu draget videre ud til fest og ballade - udenfor min rækkevidde og ansvarsområde.



Sidste skoledag er også ofte gaveregn i en eller anden form - og dette år var på ingen måde undtagelsen - snarere tværtimod. De skønneste skønneste sager faldt ned i min favn - og jeg glæder mig til at finde den helt rigtige plads til dem, hvor de kan minde mig om en skøn skøn flok unge mennesker, der for en stund var mine, og som nu lige om straks drager videre ud i livet.

4 kommentarer:

  1. Der er noget helt fantastisk over de unge, som skal flyve videre, - stærkt og sårbart på samme tid.

    Vi samlede 931 karameller i klassen, og der var nogen, der fik øvet tællestrategier :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hold op - næsten 1000 karameller - glæder mig til at høre, hvor mange min 8. klasse fik skrabet til sig :-) En god dag med plads til både jubel, knus og en tåre i øjenkrogen :-)

      Slet
  2. Hvor er det da bare nogle herlige udklædninger. Især pingvinerne - de er skønne :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var så mange fine udklædninger og unge mennesker samlet på et sted, at det næsten tog pusten fra en :-)

      Slet