mandag den 3. marts 2014

Seyfarth i Skagen

Livet deroppe på toppen kører i et lidt lavere gear end når man besøger Skagen i sommermånederne. Flere butikker lukket - og der er god plads i byen til at parkere og til at komme rundt. Vi tog turen både til fods og i det sorte lyn. 

Et af de steder vi besøgte, og hvor vi dvælede lidt, var Christel Seyfarths nye butik. Den skal nok blive et kæmpe hit til sommer, når turisterne for alvor strømmer til. Den er ren og smuk - med de mange farver og skønne sjaler. 

Jeg går lidt rundt om Seyfarth og hendes design. Jeg synes, både sjaler og jakker er super-skønne - bliver dybt fascineret, når jeg ser andre bære det - og er betaget af teknikken og det store arbejde, der ligger bag - og samtidig kribler det ikke rigtig for at lave nogle af modellerne til mig selv. 

Jeg kan ikke rigtig gennemskue  hvorfor - for lidt kant ? for stramt design der ikke giver plads til udsving og egne tilpasninger ? eller er det den lange proces, der skræmmer mig ? Jeg ved det ikke - men jeg ved, at jeg bliver glad i låget over alle farverne - og synes det er en butik, der klart er et besøg værd. 

8 kommentarer:

  1. Jeg har det på akkurat samme måde - men på et tidspunkt, skal man vist prøve et flot sjal. Datteren ønsker sig brændende et - det er jo altid god motivation

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er den allerbedste motivation - og så kan det være svært ikke at sætte i gang. Glæder mig til at se om du får det på pinde - og hvilket du evt. vælger :-)

      Slet
  2. Jeg osse.... når jeg er på Fanø skal jeg da lige ind og kikke. Måske er det alligevel de mange farver der er problemet. Hvis jeg får gang i sådan et sjal, skal det jo osse bruges meget, både pga det store arbejdet men osse prisen ... og så tænker jeg lidt på om jeg så bliver træt af det.
    Jeg er startet op med en noget lign - Ruth Sørensens model i Kauni. Nu ser vi hvornår jeg bliver færdig med den ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg også selv tænkt - at starte med et af Ruths - som ligner til forveksling og er superfine - og med muligheden for at gøre det lidt billigere. Jeg har det med at miste interessen for strik, der tager for lang tid at få af pindene - og ender med de store projekter ofte med at give det væk - fordi jeg ikke kan udholde synet af det mere - men mon ikke også der ville være en aftager eller to til et sådant sjal ? :-)

      Slet
  3. Uh - den butik ville jeg også gerne besøge engang ved lejlighed :o) . Jeg har strikket fuglejakken og nu brudepigens stadstrøje - og jeg vil da lige sige, at der er masser af plads til egne tilpasninger :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en rigtig lækker butik Mona - med et sansebombardement af farver og modeller. Wow at du har strikket to modeller allerede - det er vist tålmodighed af en ganske særlig art du besidder :-) Knus

      Slet
  4. Sådan en garnhylde gad jeg godt have....., - men jeg strikker jo næsten aldrig i farver ;) Den er flot, flot, alligevel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja selvom det ofte er gråt og sort, der sniger sig på pindene , ville sådan en hylde være inspiration lige ind i blodbanerne - går selv med tanke om at omdanne mit arbejdsværelse til krea-rum, når der nu ikke skal være plads til alle arbejdsmaterialerne til næste år :-)

      Slet