torsdag den 8. maj 2014

Kosmos-kaos

En uge kan godt på kalenderen se helt overkommelig ud med passende mængder opgaver og fritid. Med tid og rum til nærvær, bunker og gode strikkestunder - og så lige pludselig og uden særligt forvarsel kan tingene blive vendt på hovedet - og man ser sig selv halse efter livet og efter hverdagen med en følelse af at stå i en sump, hvor man synker langsom i.

Heldigvis er min erfaring at lige der, nytter det ikke noget at gå i selvsving og selvynk. Et par hurtige klynk og så ellers ud over stepperne. Et hårdt tag i nakken og så i gang, hvis man skal have endt kaos til kosmos igen.



Min lange weekend i strikkens tegn med både besøg  hos familie, tur til Saltum og Garnudsalg - blev med et snuptag reduceret til en endagstur, der kun med hiv og sving blev fastholdt. Men ingen klynk og piv - jeg nyder det, der kommer til mig og er glad for en evne hos både mig og pigerne til altid at ende vores flyveture med fødderne nedad og fødderne solidt plantet i jorden.

Og nu vil jeg strikke - strikke islandsk og nyde at lade maskerne flyve hen over pindene - så må der herske kaos omkring mig - jeg finder roen og kosmos inde i hovedet og i takt med at strikken vokser.

8 kommentarer:

  1. Og så må du nyde turen til Gug. Jeg er så misundelig. Kunne måske nå det lørdag, men jeg skal være fornuftig! Så jeg bliver hjemme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Engang i mellem må fornuften sejre. Gug var en fantastisk oplevelse - du må dertil engang, når du bliver mindre fornuftig :-)

      Slet
  2. Hvor kan der hurtigt komme stormvejr i vort liv. Det er godt, I forstår at lande på fødderne, men pas nu på jer selv, det kán blive for meget.
    Forhåbentlig får du udnyttet den ene dag optimalt.
    Smuk cardigan du strikker, den står også på min to-do-liste

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har heldigvis gode mennesker omkring mig, der forstår at stille sig helt tæt, når stormen raser. Det føles godt og trygt. Glæder mig til at strikke cardiganen - den bliver et hit :-)

      Slet
  3. Ja, der er for lidt kosmos i dette liv, hvis du spørger mig 😊:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kosmos og kaos er hinanden forudsætninger - der er bare perioder, hvor forholdet mellem de to ikke er helt afbalanceret :-) Vi er landet godt på fødderne igen :-)

      Slet
  4. Lyder ikke rart - pas på dig og dine piger og god weekend KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var og er det heller ikke - men samtidig er der også nogle ting, der bare skal gøres og som man bare skal arbejde sig igennem - selvom det kan virke uoverskueligt - for hver bid man tager ind i feltet nu mere overskueligt bliver det. Håber du også nyder din weekend Anette :-) Kh

      Slet