lørdag den 24. maj 2014

Lige om straks

Lige om lidt og inden jeg får set mig om, rammer jeg weekenden efter en lang uge med meget få åndehuller. Weekenden skal bruges på arbejdskammeret - men hele lørdag er sat af til at fejre at en kære kollega-veninde rammer et hårdt bump og fylder rund.

Hun er af den skrappe skole og har bestilt gaver. "Jeg har bestemt, hvad du skal give mig....." Jeg er ikke sådan lige at stikke en lodret ordre - faktisk bliver jeg, når nogen forsøger at bestemme over mig - sådan lidt "Mie 3 år og jeg vil ikke - når du siger, jeg skal" agtig. Og så alligevel....



Jeg har nu lavet en bunke med "bestillings-gaver" og en bunke med "gaver jeg synes hun mangler"
Forklædet og klemmeforklædet (anede ikke hvad det var - før bestillingen løb ind) ligger i bestillingsbunken.

I den anden bunke finder man en ny strikketaske, lille pung til gadgets og et etui til rundpinde. Den stædige veninde nægter at have brug for gode redskaber og strikkegadget. Det er noget pjat, synes hun. Men hun skal få, skal hun.

Fik jeg sagt at lige inde bag den skrappe skolelærer banker et blødt blødt hjerte, der går gennem ild og vand for både venner, elever og sin familie - og som bliver rørt til tårer, når de siger tak for i aften i TV-avisen. Jeg glæder mig stort til at fejre hende

2 kommentarer:

  1. hej Mie. Igen sidder jeg og morer mig over dit indlæg - og beundrer din hittepåsomhed. Hvor køber man centimetermål i stof? Det ser så proff ud når du syr det på! Tak for mange gode ideer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke en dejlig kommentar Bente - tak for den :-) Centimetermålet er købt i Stof og Stil for en slik - jeg synes, det passer meget godt til tasker og punge til krea-sager :-)

      Slet