lørdag den 3. maj 2014

Overmod og opsprætter

Når det kommer det til der symaskineri, er det som om jeg har fået mod på. Et mod, der grænser til overmod. Omkring midnat måtte jeg pludselig og uden forvarsel sy en kjole, jeg har lånt af en kollega - det krævede krave, rullekant, optegning af mønster m.m.



Jeg fandt sybogen frem - og forsøgte at læse mig til det. Men mens jeg så mange andre steder i livet, er i stand til at læse mig til viden, er det som om, når det kommer til det kreative felt - så er jeg så meget learning by doing. Så jeg gik på den med krum hals og en snert af faldenivoldskehed

Omkring kl. 3, hvor jeg på ingen måde var træt, beordrede fornuften mig alligevel i seng. I dag står ikke på symaskineri - selvom den kalder højlydt og insisterende - den står på have. Men måske kan jeg lige nå at pille nattens fadæser op - eller nattens erfaringer, for nu tror jeg lige, jeg ved, hvordan jeg skal knække udfordringen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar