tirsdag den 27. maj 2014

Makker-inde

En kær kær veninde af mig fylder år i morgen. Lige midt i sidste skoledag og en masse tumult og tummerum rykker hun en år tættere på, at vi bliver jævnaldrende - der er stadig en del år, hun skal indhente, og hun skal have det lange ben foran, hvis hun skal lykkes.

En veninde, der er min makker på arbejde, på krea-fronten, når krisen kradser, og hovedet skal tømmes for frustrationer og bekymringer og på børnefamilie-fronten. Vi afslutter ofte hinandens sætninger eller kryds-sender beskeder om dette og hint. Det giver god energi, når vi finder tiden til at falde til ro sammen, til at tænke sammen og til at udtænke planer for både undervisning, strik, syning og andre sysler sammen. Det gør vi for sjældent, men når vi gør, funker det, så det funkler.


I morgen har hun så fødselsdag. En enkelt lille og små sølle gave har jeg fundet til hende. En gave, der på ingen måde siger alt det som en gave til en særlig person burde - men den er købt med hjertet og med hende i tankerne. Jeg håber at finde et pusterum til at fejre hende bare lidt - for det fortjener hun.

2 kommentarer:

  1. Jeg har også lige pakket gave ind til kær veninde, som fylder år i morgen, - på sidste skoledag og vandkamp og karameller..... Hun og jeg er så igen lige gamle i næsten et år.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Elsker veninde-gaver - især når der er god tid og overskud til at tænke det helt rigtige - mindre kan dog også gøre det - minder mig selv om det med "tanken-der-tæller" :-) Håber din veninde blev glad :-)

      Slet