torsdag den 24. april 2014

Tøse-sydag

Lige før var det onsdag - og nu 1000 aktiviteter og mange bolde i luften senere, er det torsdag aften. Dagen i dag er brugt i selskab med endnu en flok 9. klasses piger, der ikke kan fortsætte deres færd ud i livet uden et hjemmesyet penalhus.



De gik til stofferne. Der blev diskuteret og snakket - og på nogle af dem var øjemålet markant bedre end hos andre. Penalhusene kom ud af maskinen - med god brug af opsprætter - og en del syninger måtte jeg sætte, når de gav op efter 3.-4. forsøg. Til gengæld gik de glade og tilfredse hjem - med hvert deres pragteksemplar - så flotte, at de slet ikke troede det var muligt.

Lur mig om de ikke allerede i morgen, står fine på bordene, pakket med alle deres skriveredskaber og pakkenelliker. Det var en god tørn i godt selskab.

7 kommentarer:

  1. Du er så sej Mie :-). Må jeg spørge om det er noget du gør i din fritid eller om det er en del af skolearbejdet? Uanset er det skønt! :-D
    Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en rigtig god oplevelse - Det er nok lidt en kombination af fritid og skolearbejde - jeg placerer det under "klasselærer-opgave" og betragter det som trivsel - men det er nok en tilsnigelse, især i denne omgang, hvor det var sammen med en kollega og hendes klasse :-) Det giver bare så meget at lave den slags ikke-skolerelaterede oplevelser :-) Og det var skønt :-) Knus

      Slet
    2. Jeg synes det er skønt :-) At opleve mennesker som brænder for noget - dig - er da det bedste, og jeg tænker at det må være et kæmpe plus for eleverne :-D Jeg oplevede iøvrigt aldrig at blive inviteret hjem til en lærer privat i min skoletid. Jeg synes det er skønt at du deler din passion med dem.
      Kh, Mette

      Slet
  2. Mie you rock :-) God Weekend KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var rock og rul på symaskinen - bigtime - og lige til at blive høj over :-) God weekend også til dig Anette :-)

      Slet
  3. Det lyder som en fantastisk oplevelse for både piger og deres "skolefrøken".

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en dejlig dejlig dag for os alle - også for dem, der havde svært ved at sy lige ud... vi fik reddet en søm her og der og allevegne :-) God weekend Eva :-)

      Slet