søndag den 27. april 2014

Farvekoordinering

Den gule farve vinder mere og mere ind på mig - ikke nok til at jeg vil have gule blomster i min have - men gule sko, gule øreringe, gule trøjer og nu også en gul nederdel - kørt igennem maskinen her til eftermiddag - med efterfølgende sejrsdans og små hop på stedet over, at jeg klarede mig gennem hele processen uden brug af støtte-pædagog og livlinie.


Jeg ved det godt - jeg er helt forfærdelig med det der farvekoordinering. Et par af mine veninder smiler skævt og vender øjnene en lille smule af mig (jeg tror, det er kærligt ment) når jeg går i gang med at få øreringe, tørklæder, strømper, sko m.m. til at gå op i en højere enhed.

Jeg aner ikke, hvor det kommer fra - men må konstatere, at jeg godt nok har svært ved at lade være og faktisk ikke ved, hvordan jeg skal sammensætte, hvis jeg ikke laver en vis grad af koordinering. Og nu er jeg så klar til at sætte det hele på gult - jeg går all-in :-)

12 kommentarer:

  1. Sørg for at strikketøjet passer til. Det giver opmærksomhed ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er farvekoordinering i højeste potens :-)

      Slet
  2. sådan som jeg ser det passer strik og nederdel da fint sammen :) ...
    gul har heller aldrig været min yndlings ... men forleden fløj pludselig lidt gult til huse ...
    Hmmm .... gule blomster har jeg i haven ... men de er forvist til bagerste del :/

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sjovt som det med farver skifter. Jeg er blevet helt gul-glad.... og arbejder nu på også at tage blå til mig - det har du ingen problemer med, ved jeg :-) Knus

      Slet
  3. Hvor ser det godt ud! Gult som i Påskelilje er slet ikke mig, men den lækre, bløde gule er også ved at blive populær her. Jeg fandt f.eks. et gult dejfad i lørdags.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Pludselig og uden forvarsel holder jeg af næsten alle nuancer af gul - og gult med gråt kan næsten gøre mig svimmel.... spændt på hvilken farve, der vinder ind som det næste :-)

      Slet
  4. Flotte ting du har lavet og gul er en "svær" farve.
    Elsker den fine detalje med mælkebøtten - God mandag KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Gul, sort og grå - det er det min fantasi rækker til - tør slet ikke vove mig ud i at mixe med andre farver :-) knus

      Slet
  5. Så fint det du har strikket og syet. Gul er en glad farve. Synes der er svært at finde gode mønstre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er ved at købe den med glad-gul - ellers har jeg altid sagt, at gul er falskhedens farve.... gode mønstre på strik ? eller syning ? eller i gult ? :-)

      Slet
  6. Undskyld, det var ikke meningen jeg ville være anonym. 😊
    Hilsen Inge-Britt

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er så velkommen både som Inge-Britt og som anonym :-)

      Slet