tirsdag den 1. april 2008

God energi

Dagen startede tidligt tidligt. Sammen med en flok dejlige teenagere har jeg haft en fænomenal dag i Århus. De sprudlede og jublede over et par timers fri shoppetid, hvor jeg kunne strække ben og slentre gennem min gamle by.


Derefter gik turen til Jyllands-Posten mediarium, hvor eleverne fik lov til at være journalister for en dag. De indsamlede informationer fra forskellige kilder, lavede interviews med ambassadører og dækkede en akut togkatastrofe. Et gennemtænkt og lærerigt koncept, hvor eleverne arbejde koncentrerede og seriøst i 2½ time. De fik ny viden og færdigheder leget ind.
Hvor vil jeg gerne lave mere af den slags undervisning også i det daglige - og hvor var de gode.

De er mine - ihvertefald et par måneder endnu, inden jeg må slippe dem og lade dem drage videre ud i verden og ud i livet.

1 kommentar:

  1. Spændende... og sikke en dag du havde valgt til strøgtur. Vejret har da simpelhen været fænomenalt. Jeg glæder mig som vanvittig til jeg selv skal på storby tur i maj. Der er bare noget magisk ved storbyer. Knus

    SvarSlet