søndag den 30. marts 2014

Strik et telt

Jeg har strikket et telt. Egentlig skulle det have været en arving-poncho, og det gik rapt ud over stepperne i rask tempo. Slog masker op fredag aften og var færdig til at lukke af i går aftes sent. Jeg havde fulgt opskriften slavisk og synes egentlig også, jeg havde målt lidt på strikkefastheden.


Alligevel endte den som et telt, som jeg kunne svømme og skulle tage mange mange kilo på for at fylde tilnærmelsesvis ud. Jeg startede med at skælde lidt ud - ud på opskriften, garnet og mig selv - og endte med at tage konsekvensen og pille miseren op. Nu ligger den i kurven, og jeg skuler lidt til den, når jeg går forbi.

13 kommentarer:

  1. Godt gået - ud af verden med det kiksede og så en adg så tager du det op igen. Du skal ikke tage kiloene på ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej tror jeg dropper det med at vokse mig til at passe den - og vælger at omgøre den i stedet :-)

      Slet
  2. Den ser ellers flot ud, det er ærgerligt den ikke kan bruges

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er nemlig super-lækker - så den må strikkes til i rigtig størrelse - bare ikke lige i dag - nu skammer den sig i kurven :-)

      Slet
  3. så har du måske skyndet dig en anelse for meget, for det er jo en model der er meget nem at pröve på undervejs og anpasse til brugerens störrelse. :)
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig præcis det, der er problemet Frida - jeg har taget hovedet under armen og ræst afsted - uden at prøve den undervejs. Tålmodighed tålmodighed - forsøger jeg at lære mig selv :-)

      Slet
  4. Det er da ellers snart sommer og så kan man da sagtens bruge et telt ....thi hi ... nej, undskyld. Det er bare så træls og ærgerligt at bruge tid på at lave noget og så bliver det bare slet ikke som ventet. Håber du finder noget andet anvendeligt at bruge garnet til

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja måske skulle jeg have slået den op i haven og sovet i telt :-))) Jeg er et stædig asen - så jeg forsøger helt sikkert igen en af dagene - men der vil jeg så være fornuftig og prøve den undervejs :-)

      Slet
  5. Min kollega måtte også pille sin op, også for stor ;(

    SvarSlet
    Svar
    1. Ah så er det ikke mig, der er en tåbe - og i så fald er jeg det ikke helt alene. Den er nu pillet op - og jeg er klar til at tage den en gang mere - eller det bliver jeg ihvertefald en af dagene, når jeg holder op med at skule til den :-)

      Slet
  6. Surt! Men så ved du jo, at den ikke tager så lang tid at strikke om igen ;)

    SvarSlet
  7. Uh nej - så må vi andre tage ved lære af din misere. Garn til samme poncho er lige landet her, så jeg må huske at prøve den undervejs ;)
    Sejt, at du har mod på at tage den een gang til ;)

    SvarSlet
  8. Min passede i første hug:-) og jeg synes den er fantastisk, strikket af noget garn jeg havde haft liggende i 10 år:-) du må på den igen...

    SvarSlet