onsdag den 7. august 2013

Qvinde-hygge-aften

Skoleåret er skudt i gang med den traditionelle qvinde-aften på arbejde, hvor alle de kvinder, der fylder rundt i året, der kommer - går sammen og arrangerer en sæt-i-gang-fødselsdagsfest. Denne gang var det 260 år, der blev fejret, og jeg lagde selv nogle af årene til - selvom der oppe i mit hovedet er meget lang tid til, jeg fylder rundt.


Der er god mad og gaver - men vigtigst af alt er der samvær af høj kvalitet, en finden hinanden igen efter en lang ferie og hinanden-kommen-ved med noget, der ikke nødvendigvis handler om arbejdet. Det lægger et godt fundament for det år, der kommer.

Og ellers er jeg bare havnet lige midt i en hverdag, der byder på et hav af tråde, der skal nå sammen og en masse bolde, der gerne skulle holdes i luften - balancerer med tungen lige i munden - og husker mig selv på, at lige om lidt kan jeg både balancere og jonglere - jeg skal bare lige igang og have ferien ud af kroppen.


7 kommentarer:

  1. Lyder som en fantastisk event - gode kollega releationer er jo guld værd KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er de nemlig - og det der får en afsted - de dage, det ellers kan være svært. Kh

      Slet
  2. Ja, overgangen fra ferie og så blive lagt i skema igen er lidt svær. Men om en uges tid så er vi nok tilbage i den vanlige gænge. God tradition I har.

    SvarSlet
    Svar
    1. Smagen af frihed foretager sig lige om lidt - og vi finder trittet - og nyder det hele vejen igennem. Det er en fantastisk tradition, som klart kan anbefales :-)

      Slet
  3. Sikke da en dejlig idé:)

    Min hjerne står stadig på ferie, - godt at jeg ved, at jeg kommer op i gear igen.

    SvarSlet
  4. Ja det er nemlig en rigtig god ide, og det giver så meget. Har ikke været afsted i dag og har sidder ved symaskinen det meste af eftermiddagen og aftenen - men jeg har TÆNKT skole - har vist heller ikke helt sluppet ferie-friheden :-) God start til dig :-)

    SvarSlet
  5. Det var da en forrygende ide med sådan en fælles fødselsdagsfest fra start .

    SvarSlet