torsdag den 8. april 2010

Så undskyld da

Vi hviler ud efter et tværslag af de store. Mindstetøsen blev rasende over tidspunktet, jeg valgte at troppe op for at hente hende i børnehaven. Havde netop en plan, jeg på mest væmmelige maner forpurrede ved min bare tilstedeværelse. Hun eksploderede i en kaskade af ord, eder og fagter - alle rettet mod denne umulige mor, der ikke havde nogen som helst situationsfornemmelse.

Langt tids forsøg på at give plads og rum, tale til rette, smålokke osv. endte i "nu har mor fået nok" og jeg slæbte hende under armen ud til bilen. Turen hjem og hjemkomsten skabte ikke en mere forsonlig tone fra damen, som blev sendt til afdampning på værelset.

Det forlod hun senere og forsøgte at skabe god stemning med et "Så undskyld mor - at du var så træls" En forsigtig forespørgsel om hvem det nu lige var, der var træls, red hun af med " og nu vil jeg gerne have en stor krammer og et Kinderæg" - Hun er 5 år, og jeg er sikker på, at der kommer dage, hvor jeg vil forstå, hvorfor visse dyrearter æder deres afkom :-)

1 kommentar:

  1. Ha ha de ved hvad de vil de små. Jeg syntes det var fornuftigt af dig at tage hende bestemt med ud i bilen og derefter lade hende køle af på sit værelse. Så har du vist, hvem der bestemmer. Det har vi også altid praktiseret herhjemme.

    SvarSlet