torsdag den 27. marts 2014

Tøseklar

Der er stadig mere end en uge til - og alligevel er både jeg og mine skole-tøser fyldt med spændt forventning og "glædelse". De har nu gennem det meste af skoleåret "plaget" om en sy-dag, hvor vi sammen kunne sy penalhuse. En hel dag med knæver og symaskine-brummen, og hvor man går derfra med sin helt egen frembringelse.


Jeg har nu overgivet mig og inviteret hele flokken her hjem. De tager selv bussen, laver selv maden og tager sig ikke af nullermændene i hjørnerne. Jeg stiller maskiner, ekspertise og hjælp til rådighed - og så skal vi tøse-hygge-sy.

I dag gik turen forbi Stof og Stil, hvor jeg efter en sirlig liste indkøbte stoffer, lynlåse og bånd - det hele er nu sirligt ordnet og arrangeret. Så de kan bare komme an. Det bliver en ren tøse-dag.

Drengene fik buddet om at komme med - og de kunne vælge mellem også at sy et penalhus eller ordne min have - det er lidt knapt med tilmeldinger. Jeg elsker at være degn :-)

2 kommentarer:

  1. Jamen har du ikke en kollega, der kan stå for lidt "autentisk" haveoplæring, - kan det mon komme ind som understøttende aktivitet...?- og som kan hygge med drengene derude? Det er sgu da alletiders idé. For første gang er jeg ked af, at jeg er i indskolingen. De vil nok ikke være så effektive:)

    Det bliver en hyggelig tøsedag, er jeg sikker på.

    SvarSlet
  2. Der er linet op til en rigtig hyggedag :o)

    SvarSlet