mandag den 17. marts 2014

Her høstes stadig

På pindene er stadig og igen høstjakken - denne gang i størrelse S - godt man er en stædig rad, der når den værste surhed over fejlslagen projekt har lagt sig, henter strikken frem fra det hjørne det blev kylet hen i - trævler op og sætter på pinde igen.


Strikkeprøve er jeg ikke nået til endnu - nu får den en chance i størrelse S - og hvis det ikke lykkes, så vil jeg overveje at være fornuftig og lave en strikkeprøve - overveje.....

Trøjen bliver superlækker i en tråd Italiens tweed og en tråd Alpaca fra Garnudsalg - det er ikke strik, der kræver de store hjernevindinger eller skarp opmærksomhed. Den strikkes på rå muskelkraft og udholdenhed. Lige her er det ikke processen - men klart og udelukkende slut-produktet, der driver den og mig frem.

10 kommentarer:

  1. Hej Mie
    Kan godt lide at følge din blog og bliver inspireret af dette. Er nybegynder indenfor strik og må indrømme at jeg er blevet helt forfalden.Har oprettet en blog som endnu ikke er kommet helt i gang. Er også igang med høst jakken i italiens tweed (hyldeblomst) og 1 tråd kid mohair, den er lidt sej/træg at strikke. Men slut resultatet glæder jeg mig til. Har lige opdaget at jeg må have slået en maske for lidt op, da jeg mangler 1 maske på den ene side af forstykket - grrrrr.
    Hilsen Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Rikke - dejligt at kunne inspirere og dejligt at du skriver det. Glæder mig til at følge dig på din blog. Pyt med den ekstra maske - lige på høstjakken betyder det ingenting. Det er et godt sted at starte - også selvom den er lidt træg. Resultatet er helt klart anstrengelserne værd :-)

      Slet
  2. Ja, den høstjakke ser lækker ud, men jeg kan godt følge dig, at den kan være lidt kedelig at strikke. Tror det måske er derfor jeg ikke rigtig får den lavet - selvom jeg godt vil eje én. Men så har jeg jo min Maestro - nu også snart i en forårsgrøn

    SvarSlet
    Svar
    1. Men nøj Ellen - den er lækker og så meget de mange lange pinde værd :-) Glæder mig til forårsgrøn Maestro :-)

      Slet
  3. Tænker om du har flere timer i døgnet end os andre ;0) For at du hellere vil strikke en hel lang jakke end at bruge 10 min på at lave et par strikkeprøver så du rammer den lige i øjet, det er svært at forstå. Prøv det, og du vil gøre det som en selvfølge fremover, HVER gang du skal lave noget. KH Hende der hader at pille op - Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er helt klart fornuftstridigt - det der forhold jeg har til strikkeprøver - og hver gang jeg piller op, tænker jeg - din store idiot Mie - på et eller andet tidspunkt lærer jeg det vel :-) Knus

      Slet
  4. Hej Mie
    Du kan da bare måle på dit strikketøj, klip et hul, der måler 10x10 i noget karton, og læg den på dit strikketøj, så kan du hurtig se om strikkefastheden passer. Hvis ikke kan du regulere det hen af vejen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Aha - se det var en smart ide - hvorfor har jeg aldrig tænkt på det ? Nu vil jeg lave strikkeprøver HVER gang - bare mens jeg er i gang med selve strikketøjet. Tusind tak for en dejlig aha-oplevelse :-)

      Slet
  5. Den vil jeg også i kast med, men er meget i tvivl om farven ;-)
    Din ser lækker ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det med farven er altid en stor beslutning :-) Spændende hvad du ender med :-) Trøjen er helt klart de mange timer med strikkepinden værd :-) God strikkelyst :-)

      Slet