onsdag den 5. marts 2014

Måske en yngling

Den har været lidt længe undervejs - der har været lidt pitstop og garnkriser undervejs - og egentlig blev garnet indkøbt til en sort høstjakke - og endte med en Rachel Søgaard nr. 4.



Den er strikket i 2 tråde Cashmere 17/2 og en enkelt tråd Mohair - begge dele fra Garnudsalg. Processen har været lidt langsommelig - det er tålmodighedsstrik med mønster på hver anden pind, og mange mange masker at strikke i bærestykket. Der er blevet talt, målt og bandet lidt undervejs.

Men nøj den er besværet værd. Den er lang og lige til at smyge sig i - og samtidig har den en elegant lethed over sig, der gør den anvendelig også til pænere brug. Jeg er svært tilfreds, kan I nok høre - og billederne yder den slet ikke retfærdighed. Jeg glæder mig til at slide den op.

13 kommentarer:

  1. Den ser da vildt lækker ud

    SvarSlet
    Svar
    1. Og nu hvor den er indviet og taget i brug - kan jeg afsløre at den også er vild lækker i brug :-)

      Slet
  2. super flot Mie .... og længe undervejs - arh - alt er vist relativt hos dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ja du kan godt have en pointe Marianne - men jeg gik altså i gang HELT tilbage i vinterferien :-)

      Slet
  3. Den ser rigtig dejlig ud, meget fint samspil mellem det mørke garn og det stilfulde mønster

    SvarSlet
    Svar
    1. Den har lige den der rette kombination af "pæn" og "hygge" til at den hitter bigtime :-)

      Slet
  4. Det ligner bestemt en, der må slides op, som i 'den flytter man ind i'. Flot, flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den bliver så meget slidt op Mona. Den har indtaget en direkte placering blandt absolut ynglingstrøjerne

      Slet
  5. Sikke et flot og stort arbejde, - jeg er imponeret over, at du strikker et sådant mønster og snoningsstrik i sort. Kan godt forstå at du er "svært tilfreds" med den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan love dig, at der også har været et par mørke aftenener, hvor jeg er krøbet helt ind under lyset og har knebet øjnene sammen med tungen lige i munden. Den har dog været alle trængslerne værd :-)

      Slet
  6. For dælen da, kone (pardon my french....), hvor er du vild! Jeg er ved at stikke en babyting, med lidt hulmønster på bærestykket. Jeg får lavet to pinde om dagen, og i går strikkede jeg oven i købet forkert..... Jeg må vist tage mig sammen.

    (Fik jeg skrevet, at den er vildt flot, din trøje?)

    SvarSlet
    Svar
    1. Strikke-gal og et utålmodigt væsen er jeg vist - den skulle bare være færdig og i brug. Hulmønster kræver en del mere tålmodighed end lige-ud-af-landevejen strik - og mønster strikkes bedst alene - jeg har som regel et alternativ i tasken til "selskabs-strik" :-)

      Slet
  7. hvor laver du da mange flotte arbejder, jeg er vild med den grå, som skulle have været været en høstjakke, men er det en jakke til ynglingen eller en yndlingsjakke til dig selv, eller hvad? Jeg ved det- pedanteri - men det støder mit øje

    SvarSlet