tirsdag den 21. maj 2013

Gråtoner

Mine pinde maler med gråtoner - og jeg har endelig en Peasy cardigan undervejs. Jeg har set den flere steder rundt i blogland og hørt den kalde på mig - højt og insisterende.


Jeg skulle lige knække koden til det engelsk mønster, som drillede mig lidt i går. Jeg opdagede, at det ikke var sproget, der drillede - men at jeg nok er bedst til opskrifter, hvor man gør en ting af gangen og ikke skal gøre både det ene og det andet samtidig. Når jeg går ind i strikken, er det ofte for at tømme hovedet og for netop ikke at skulle være på forkant, som jeg så ofte skal i den øvrige del af mit liv. Men hvis det er nødvendigt at være på forkant for at strikke en Peasy - tager jeg det med - for det er en trøje jeg må eje :-)

Farven bliver rigtig god i en blanding af højlandsuld og alpakke - selvfølgelig fra Garnudsalg - Jeg gik efter den lidt mørkere grå - men ikke mørke - og den tror jeg kommer frem med de her to garner. Giv mig strikketid - så jeg kan komme videre :-) God tirsdag til jer derude

10 kommentarer:

  1. Jeg har også et godt øje til Peasy, den er smuk og enkel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er ren i linjerne og alligevel helt sin egen på den fede måde. Du må have den på pindene også Camilla :-)

      Slet
  2. Det ser super flot ud. Skøn blog du forresten har, sjov at følge :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig så meget til at vise mere af den frem - tror det bliver en af de rigtig gode :-) Tak for de pæne ord og fordi du gider følge med her :-)

      Slet
  3. Det ser flot ud, og sikkert også skønt at strikke med:))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror på den bliver lækker og god - og nyder allerede at strikke den :-)

      Slet
  4. Den vil ke glæde mig til at følge :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig også til at vise dig den - efterhånden som den vokser :-) Knus

      Slet
  5. Svar
    1. Jeg forstod dig godt - jeg er mester til at læse det, folk mener istedet nødvendigvis det de skriver :-)

      Slet