onsdag den 7. november 2012

Høj intenst

Jeg har installeret mig godt og grundigt i sofaen - med alle nødvendigheder indenfor rækkevidde. - Jeg er klar til en nat uden søvn. Klar til at følge det amerikanske valg og nøje overvåge, at de nu får valgt den rigtige præsident.

Jeg elsker den slags begivenheder, hvor man følger historiens gang og blæses godt i gennem af dens vingesus. Jeg slubrer alle analyserne, fortællingerne og de historiske tilbageblik i mig. Jeg bliver klogere, og jeg er godt underholdt.



Samtidig holder jeg vejret - for der er meget på spil. Der er for mig at se stor forskel på, hvilken præsident, der vælges. Måske ikke så voldsom meget på det udenrigspolitiske - men klart på hvilket samfund der tegnes og skabes på de indre linjer i USA.

Resultatet er her engang mellem 5 og 7 - og jeg er klar og håber, at der kommer en sejrstale fra den helt rigtige kandidat.

Mine elever har fået lovning på at måtte sove hen over bordet i morgen iført jakke, hvis de følger udsendelsen i nat. Flere af dem måbede over aftalen - for det første var det et hav af "regler", jeg lagde op til kunne bøjes i historiens navn - og samtidig synes de, det var noget alternativt at blive opfordret til at se tv hele natten af en lærer. Spændende at se hvor mange vi er, der hænger i bremsen i morgen.

2 kommentarer:

  1. I dette sekund har de sagt i radioen på P1, at Obama vinder.
    Pyh........
    Spændende, hvor mange elever, der har fulgt opfordringen:)

    SvarSlet
  2. Let søvninge elever, der hang lidt på bordene - men som også var ivrige efter at diskutere aftens og nattens begivenheder. Nysgerrige på det amerikanske valgsystem, politiske standpunkter, talens retorik m.m. Verdens bedste job - men det ved du jo :-)

    SvarSlet