søndag den 11. marts 2012

Stærke kvinder fra fortiden

Fiberfesten bød på mere og andet end garn og strik. Et par stærke kvinder fra min fortid krydsede min vej og sendte mig på en rejse ned af memory-lane og gav mig en varm og tryg fornemmelse af sammenhæng mellem den jeg var og den, jeg stadig er.

Min tysklærer fra folkeskolen, som jeg ikke har set, siden jeg gik ud af døren og videre ud i livet satte sig ved siden af mig, og vi fik en god snak om gamle dage og om den verden, vi i dag deler.

En anden kvinde, som i mine unge dage spillede en stor og vigtig rolle i mit liv, som var med til at forme mig, som rummede mig, når det var svært for andre, og som var med til at give mig troen på den, jeg er og troen på, at jeg kunne forme livet, som jeg ville, åbnede favnen og gav mig en stor og varm krammer, der satte mig 20 år tilbage i tiden. Hverken hun eller jeg var i det øjeblik et år ældre, end da vi sidst slog vores folder de samme steder.

Fiberfesten var mere og andet end strik :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar