torsdag den 29. marts 2012

Beregning af en ferie

Min klage til vejr-guden virkede - og jeg har nydt foråret og solen fra et sofahjørne med hækletøjet indenfor rækkevidde. Det er blevet til flere rækker på tæppet, gode snak med tøserne og en enkelt lækker lur.

Jeg havde ellers rustet mig til blæst, rusk og gråvejr med favnen fyldt af forårsfarver og blomster - og endelig en limefarvet voksdug, der kunne erstatte den røde halv-jule-dug. Julen varer altså næsten til påske - men nu er dømt dobbelt-forår - både inde og ude.

Jeg lægger planer, tæller garn, bladrer i strikkebøger og forsøger at hitte ud af, hvor meget garn, der går på en påskeferie. Det ville være noget nært katastrofalt at gå tør for projekter, når butikkerne er lukket. Jeg må hamstre - ikke mad men garn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar