mandag den 5. marts 2012

Glæde på en mandag

Mandag morgen - og jeg mærkede det allerede, da jeg slog øjnene op - Modvilligheden. Modvilje mod at stå op og forlade den varme dyne. Modvilje mod at tage hul på en uge, der der fra sengen varme føltes som en høj mur, som ville kræve uanede kræfter at bestige. Modvilje mod at tage lange dage på arbejde. Modvilje mod at være underlagt en masse SKAL fremfor en masse VIL GERNE.

Al den modvilje dræner energien, giver mig rynker i panden og gør mig ulidelig at være i nærheden af - så jeg har taget mig selv hårdt i nakken og brugt min rolige morgen på at tegne et andet billede af den uge, der venter.


Jeg glæder mig istedet over, at jeg lige om lidt tager på arbejde, hvor en hel flok unge mennesker møder mig med positive forventninger om, at jeg vil dem det godt og har noget godt at byde på. Jeg glæder mig over den gode aftale, jeg har med en god veninde i morgen eftermiddag. Jeg glæder mig over at skulle arbejde hjemmefra på torsdag og selv kunne bestemme tempoet og få noget fra hånden.

Jeg glæder mig over de gode grin med mine børn, som har fyldt det meste af morgenen. Jeg glæder mig over at have en at læne mig op af og som kan rumme både min glæde og min modvilje. Jeg bare glæder mig..... og mærker, at mandagen har et helt andet perspektiv med den følelse end med den følelse dagen startede med. God uge til dig, der læser med.

2 kommentarer:

  1. Ja man skal vende dagen/ugen til noget godt, jeg har også en hård uge, men glæder mig over de gode ting der også følger med. Ps. Lækkert garn.

    SvarSlet
  2. Med det gode perspektiv kan hver dage blive god. Vi bestemmer selv - skal nogle gange bare lige minde mig selv om det :-)

    SvarSlet