torsdag den 24. november 2011

Pas på mig

Det går stærkt lige nu - alt for stærkt, og jeg kan ikke finde pause-knappen. Hele tiden har jeg følelsen af at være 3 skridt bagud, sidde mellem mindst to stole og hænge i med det yderste af neglene.

Når små bidder af ro så byder sig til, har jeg svært ved at give mig hen og finde den indre ro, men mærker denne hektiske følelse af at skulle og af at burde.

Det er lige nu, jeg skal passe på mig selv. De røde advarselslamper lyser mig lige i ansigtet, og jeg forsøger desperat at finde de huller i kalender, hvor jeg kan slippe taget i nakken og hånden i ryggen, der presser mig fremad.

Juleferien synes uendelig langt væk, fordi der er så mange ting både arbejdsmæssigt og herhjemme, der skal gøres inden da - og samtidig vil og skal jeg finde sjæleroen til at skabe og være i julestemningen med mine piger. Det fortjener de, og det fortjener jeg.

Jeg trækker hårde veksler på mine nærmeste. Jeg er hektisk, irritabel, svær at nå og lettere hys. De bærer over, bærer med og forsøger at rumme - også selvom jeg er svær at rumme lige nu.

Hvordan prioriterer man sin tid, når det man SKAL fylder alle døgnets timer, mens det man gerne vil, er det der giver den særlige energi, der skal til for at gøre det, man skal ?

3 kommentarer:

  1. Jeg ved ikke, hvordan man gør. Har tit selv været et offer for alt for mange opgaver på een gang.
    Hvis man kan, tror jeg man skal nøjes med at tænke på en ad gangen, nemlig den man går i gang med. Og så lære de andre at de skal vente, til det bliver deres tur!
    Karl Marx sagde engang: "Arbejde er taknemmeligt, det venter, til det bliver gjort".

    SvarSlet
  2. Hmmmm, det lyder søreme ikke godt. Jeg ved godt, det snart er december, og der er mange ting, der skal ordnes, men er der virkelig ikke nogle af tingene, der kan undværes? Bager du selv? Køb i stedet for ... osv, det bliver garanteret jul alligevel, og der skal sgu være tid til hygge med familien, ellers holder du jo ikke så længe - og hvad er det hele så værd?

    SvarSlet
  3. Kære Kirsten og Lydert.... dejlige beskeder I skriver :-)

    Karl Marx citatet vil jeg huske på - det er en god tanke at have i baghovedet, når man mister overblikket. En ting af gangen er en god strategi, som jeg plejer at være god til at føre ud i livet - men jeg mistede lige fodfæste et øjeblik og lod mig overmande.

    Det er nemlig rigtig Lydert - jeg behøver ikke gøre alting selv, og julen kommer også selvom jeg ikke er helt klar - og det er ikke nødvendigvis alle de ydre ting, der gør en god jul...... men det kan bare lige være svært at acceptere, at der ikke kan findes plads til det hele og lidt til :-)

    SvarSlet