lørdag den 8. oktober 2011

Hjælpe-pind


Mange af mine kollegaer har kastet sig ud i strik - Strik fylder mere og mere på lærerværelset både i tale og handling. Der strikkes til møder, der læses og udveksles opskrifter i pauserne - og nogle af de mandlige kollegaer mener vist, at der ind i mellem går lidt for meget strikke-klub i arbejdspladsen.


I gang mellem bliver jeg indkaldt til "strikke-møde", når en opskrift driller eller en pind ikke vil vende som den skal - andre gange havner små poser i mit skab med projekter, der er kulsejlet eller opgivet.

Sådan en pose fandt jeg i fredags. Det var en Helga Isager model fra hendes bog Strikketøj. Den havde allerede været gennem flere hænder og var så godt som opgivet. Jeg har nu brugt lidt af eftermiddagen i en solstråle på at få den på rette spor igen. Det er nu gjort, og jeg glæder mig til at givet den tilbage til rette ejermand på mandag, så hun kan få levet sin drøm af en trøje ud i livet.

4 kommentarer:

  1. Det ved jeg hun bliver glad for.

    SvarSlet
  2. Så dejligt.
    Hos os er strikkeklubben gået i stå, mens jeg har holdt barsel... Jeg vender snart stærkt tilbage! :)

    SvarSlet
  3. Hvor er det skønt du har overskud til at hjælpe dine kolleger når de går i stå i et projekt!!!

    SvarSlet
  4. Det er rart med en hjælpende hånd når der går knuder i strikketøjet, hunn bliver helt sikkert glad for din hjælp :))

    SvarSlet