lørdag den 15. oktober 2011

Halsedisse-marathon

Halsedisse - jeg er ved at blive helt vild med det ord - tilgengæld er jeg ved at være godt træt af at strikke halsedisser. Hele 3 blev det til i går. Lilla, sort og pink - der burde nu være en halsedisse, der kan matche hele garderoben hos tøserne - og ellers må de gå uden.


Jeg ville gerne have eksperimenteret lidt med forskellige mønstre og udformninger, men pigerne tog vetoretten i brug. Det skulle være med snoninger, med samme form og mønster. Jeg adlød ordrer og blev reduceret til strikke-monster i hjørnet af sofaen.

Jeg mærker i nakke og skuldre, at pind 10 ikke er det bedste strikkeredskab for mig. Noget andet må på pindene - jeg ved bare ikke lige, hvad på stående fod. Det kræver en tur ud i efterårslandskabet og mod Tind Mohair.

3 kommentarer:

  1. Rigtig god tur til Tind :)
    Fine halsedisser du har fået strikket. Så må vi håbe, de tre damer husker at få dem med hjem hele vinteren.
    Pind 10 er også hård for mine skuldre - det er mere grovmotorisk :)

    SvarSlet
  2. Ellers flotte farver, du må holde nogle store pauser med de stolper du strikker med lige p.t.

    SvarSlet
  3. Holder en pause med stolperne :-) og hviler ud med lidt mindre pinde og lidt mere variation. Gode råd til hvordan tingene kommer med hjem igen Louise ? Jeg synes altid, at vinterudstyret anskaffes af flere gange her på matriklen :-/

    SvarSlet