onsdag den 2. april 2008

Strikke-pit-stop

Lysten til at strikke er druknet i en hel række af mislykkede projekter. Det startede med en Liselotte, der blev for stor og blev pillet op. Den er på pindene igen - men det går lidt mere trægt her anden gang.

Mit kalender halstørklæde er lige sart nok i farven til mig og ryger helt sikkert i gavekassen, når det er færdigt, og da jeg i dag ville tage et par pinde på mit museums-sjal opdagede jeg til min gru, at jeg har strikke hele sjalet forkert. Istedet for at lukke 2 masker af i starten har jeg strikket 2 masker sammen - Det var endnu en OM'er. Det tog lang tid at trævle op og gav mange små nøgler.

Kurven er nu fyldt med garn - men garn jeg allerede har strikket med en gang. Det giver altså bare slet ikke den samme strikkelyst og strikketrang. Det er lidt som fald fra hest - det er bare med at svinge sig i sadlen og få rettet op på nogle af projekterne - så kommer lysten vel igen. Men æv altså....

2 kommentarer:

  1. Ja æv, hvor er det ærgerligt. Kender desværre alt for godt til det med mislykkede strikketøjer.

    SvarSlet
  2. Min liselotte var for lille :-(
    Lige nu ligger den i et hjørne og skammer sig ;-) Gad bare ikke kigge på den, men valgte i stedet at lave noget andet færdig først!

    Det museumssjal ser rigtig flot ud.

    KH Britta

    SvarSlet