søndag den 20. januar 2008

Hundespas og søndagslir




Søndag med blå himmel og solskin, 1½ times på træningsbanen med en logrende og ivrig hundeven, der danser og springer, så snart jeg trækker i gummistøvlerne, kan fjerne den mindste snert af søndagdepression og giver energi til at gå i gang med få gjort huset klar til ugen, der kommer. Jeg nyder til fulde mine ugentlige timer alene med hunden, hvor det kun handler om den og mig - Hvor der ikke stilles andre krav end, at vi skal forsøge at få kommandoerne til at virke - der er ingen, der lige skal have en kop vand, have hjulpet bukserne på, have hjælp til lektier osv. osv. Jeg tanker op til at tage hjem og multi-taske i min familie og på mit job. Den kan bare komme an - den nye uge - om et par timer er jeg så klar til at tage hul på den, mens jeg nyder weekenden sidste timer med et godt strikketøj og et ny afsnit af "Sommer" som jeg endnu ikke helt har gennemskuet plottet og pointen med. Den får endnu en chance i aften

Ingen kommentarer:

Send en kommentar