søndag den 20. januar 2008

Arvesølv og historiens vingesus


Vi har arvet en gammel skolereol til sko. Jeg kan mærke historiens vingesus, når mine børn sætter deres sko ind i den reol som hundredevis af børn i tidernes morgen er mødt ind til hver morgen. Farven er blå og harmonerer ikke helt med resten af huset. Ligenu har jeg gang i alverdens farvekort for at finde den helt rigtige farve.




Et gammelt sybord var også blandt guldet fra arven, og i sybordet var de yndigste små æsker med det findes hæklearbejde udført med den mindste nål. Tænk hvis jeg kunne blive i stand til at eftergøre det. Jeg vil tvinge mine piger til at lære alt det håndarbejde, jeg kan - så færdighederne ikke går tabt men nedarves fra generation til generation. Jeg ærgrer mig stadig over, at min farmor aldrig fik lært mig at kniple.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar