søndag den 31. august 2014

Færdiggøre og afslutte

Den sparsomme energi, der har været til rådighed her i weekenden, er blevet brugt på at tømme lidt ud i strikkekurvene. Der er blevet ryddet op, gjort status og lavet kurve med to-do før jeg går i gang med andet. Hele 4 ufærdige trøjer og et hav af tørklæder og andre små projekter gemte sig, da jeg først fik løftet de øverste lag.


Et sart rosa tørklæde fik de sidste omgange og en gang hæftning. En Peasy er lige under opsejling - og snart må jeg vel have fat i den skønne skønne Helga Isager Honey, som har ligget der snart et år, fordi selve strikningen af den, keder mig så bravt, at jeg har svært ved at holde gejsten - selvom resultatet bliver alle anstrengelserne værd.

Jeg er vist bare generelt en bedre opstarter end afslutter - men jeg øver mig :-)

8 kommentarer:

  1. Sikke dog et skønt tørklæde! kan du mon lokkes ud med hvor man kan finde opskriften til den? Det kunne godt gå hen og blive det næste projekt til mine pt tomme strikkepinde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tørklædet hedder Nessie - og hvis du googler finder du endda en gratis opskrift. Det er et dejligt tørklæde og god til automat-strik :-)

      Slet
  2. Så fint, så fint. Det er en skøn fornemmelse, når halvfærdige projekter pludselig bliver færdige. Og så bliver der jo plads til nye.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så godt at få tømt lidt ud i kurven - mangler dog lige nu ideerne til nye projekter - synes jeg er helt tom i hovedet for ideer....

      Slet
  3. Nu fik jeg så luge lyst til endnu en Nessie:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nessie er god - i mange varianter og mange farver :-)

      Slet
  4. Det er et skønt tørklæde, din Nessie. Jeg må da vist hellere fiske mine 2 op af vintergemmerne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ren klassiker - og fortjener klart at blive luftet her i efteråret :-)

      Slet