fredag den 29. august 2014

Næsten kaffe-søster

Jeg ved det godt, jeg hører det ofte og jeg hører ofte FOR det - en rigtig skolelærer drikker kaffe i rå mængder og mere eller mindre konstant. Jeg fik bare aldrig taget det kursus på seminariet. Duften og lyden af en kaffemaskine fylder mig med gode barndomsminder, mokkachokoladen spiser jeg gerne i rå mængder men selve den sorte drik har jeg aldrig rigtig forstået.

Tilgengæld elsker jeg ideen om lige at tage en kop kaffe sammen - i kaffepausen, efter arbejde på cafe og til hygge og samvær. Mine kollegaer har sat mig i træning under denne uges tur. Vi startede lidt for hårdt ud med varm kaffe-latte. Den var bitter og smagte voldsomt meget af kaffe - så var det straks meget bedre med is-kaffen fra kaffebaren med karamel, med mint og med chokolade. Ah se det tror jeg nok, jeg kunne få smag for - og så vil jeg gerne tilhøre kaffe-holdet :-)

Måske lærer jeg det, hvis jeg træner hårdt ;-) Tapas og nachos behøver jeg ingen træning i - det er et klart hit :-)

6 kommentarer:

  1. Kaffenydelse er værd at træne på. Nyd du bare de lækre variationer. Selv behøver jeg ingen træning, -startede som 5 årig i baglokalet i min mormors slagterbutik.
    Og kaffe glæder mig hver eneste dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg øver mig og satser klart på at blive en rigtig kaffesøster :-)

      Slet
  2. Du skal nok lære det, selv nyder jeg min morgenkaffe og vil nødig undvære den.
    Drikker ikke mere end 3 kopper om dagen, men til gengæld skal det være en god kaffe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror, jeg ihvertefald her i starten skal satse på både god kaffe og kaffe uden for meget kaffesmag :-) Glæder mig til jeg nyder det for alvor - lige nu nyder jeg mest selskabet omkring det.

      Slet
  3. Har med smil fulgt dine kaffestunder på Insta;-)
    Jeg lærte også først at drikke kaffe for nok 10 år siden... Alder ca 22 og jeg ELSKER kaffe, kaffe, kaffe😊
    Mn kan ikke drikke den sort. Latte er ren love;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er vist også et stykke tid til jeg er klar til den helt sorte variant. Men jeg glæder mig til at alle de hyggestunder, jeg fornemmer, der er forbundet med at være en kaffe-søster ;-)

      Slet