fredag den 27. december 2013

Til levesiden

Hold nu op hvor en jul - eller ikke-jul skulle jeg måske nærmere kalde det. Vi nåede ud med jul på hjul - men også kun lige -  for vel ankommet til mine forældre med bilen tungt lastet med gaver og mad i lange baner gik jeg totalt i gulvet med noget, der ligner omgangssyge og kun få timer efter ramte også mine børn toiletkumme-kanten.



Vi forsøgte virkelig med alt, hvad vi havde at få det til at ligne en jul - men ingen af os kunne spise julemad eller tåle duften af den - ingen af os orkede turen omkring træet - og da mine piger også gav fortabt på udpakning af gaver, resignerede vi og vendte næsen mod vest med hver vores pose på skødet og et hav af pit-stop op gennem Jylland.

Vi har nu været totalt underdrejet siden hele banden og vender nu langsomt tilbage til livet. Vi har levet af det rene ingenting og det den mest friske har kunne skaffe til huse - og det har ikke været meget. Vi har sovet, sovet og sovet og været rigtig sølle side om side på madrasser i stuen. Ren felt-lazaret.

I dag tror jeg på, at vi finder energien til at få kigget på de gaver - til at tale sammen og gøre mere end bare at sove sammen. I dag tror jeg på, at det går til levesiden.


8 kommentarer:

  1. Åh, I stakler. God bedring!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det går heldigvis bedre - stille bedre - men bedre....

      Slet
  2. Svar
    1. Tak Gitte - det går bedre - og heldigvis har vi været ramt samtidig - så det alligevel blev en fælles jul - tænk hvis et af børnene havde siddet og været ked af at vi andre ikke kunne være med til at fejre og gøre det til en "rigtig jul".....

      Slet
  3. Øv det er da bare den værste jul man kan tænke sig. Synd for jer. Håber i har fået det bedre!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var ihvertefald en anderledes jul - og nok ikke af den slags man gerne vil gentage.... men vi har fundet ud af at være sammen om at være syge og hjulpet hinanden det bedste, vi orkede - men det er vist også det bedste, der er at sige om den sag....

      Slet
  4. Sikke da en omgang, forhåbentlig er I snart ovenpå igen

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg, vi kommer lige om straks - og heldigvis har vi tiden til bare at flyde og finde energien i lige det tempo, der passer bedst. Knus

      Slet