mandag den 23. december 2013

Jul på hjul

Julen har været i fare - sådan helt for alvor i fare. Et styrt og hele 2 hofteoperationer senere lysner det nu her dagen før - og vi tror nu på, at det bliver jul - min mor er bare ikke transport-klar - så når mine forældre ikke kan komme til jul - har jeg meddelt at så må julen jo komme til dem.

Så lige nu og as we speak braser, syder og dirigerer jeg. Pigerne er sat i sving med både småkage-bagning, konfektfremstilling, riskogning og andet forefaldent arbejde. Storetøsen har været hovedansvarlig for dug-strygning - og hun har bandet skidtet langt væk undervejs.



Dugen er den smukkeste og fineste Georg Jensens damaskdug, som vi fik af pigernes oldemor i julegave for snart mange år siden. Hun gav duge hvert år til jul og altid med en kommentar om, at når hun ikke var her mere, ville vi tænke på hende, når dugen kom i brug - og det holder så meget stik. Jeg sender hende en kærlig tanke hvert eneste år, når mit kæreste juleeje bliver trukket op af den store dragkiste.

Nå men Stine-musen synes f..... ikke det var nødvendig den var så lang. Det fik mig til at grine, for Oldemor sagde noget nær det samme, når vi bestilte duge, der blev betalt pr. løbende meter. "Når jeg bliver voksen kommer jeg hjem til dig og holder jul og du stryger dugen" og ellers bliver duge bandlyst i storetøsen fremtidige liv.

Nu er dugen strøget - og tilbage er kun at blive klar med alle de million andre ting, der hører en rigtig jul til og som skal transporteres. Det bliver så en hel historie for sig selv - når vi i morgen tidlig skal spille tetris i bilens bagagerum og forsøge at få et arbejdsværelse fyldt med gaver - og et par køleskabe fyldt med mad til at passe ned i en Peugeot 206 UDEN krog - så det med en trailer er ikke en mulighed med mindre den kan tapes fast med gaffa-tape..... Heldigvis er det min lillebror, der bringer juletræet :-)

10 kommentarer:

  1. Glædelig jul fra en trofast læser KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anette - Jeg nyder at have dig som trofast læser og sætter pris på dine dejlige kommentarer :-)

      Slet
  2. Hej Mie. Glædelig jul til jer - dejligt med en du der bringer minder frem - og hvor er det fint, at I bringer julen til dine forældre, når de nu ikke kan komme ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Mona - tusind tak for din hilsen - håber din jul har været glædelig og varm :-) Kram

      Slet
  3. Du er en knag Mie. Glædelig jul til jer. Kh Didde

    SvarSlet
    Svar
    1. Og glædelig jul til dig Didde :-)

      Slet
  4. Håber I alle får en fantastisk Jul

    SvarSlet
    Svar
    1. Det blev det ikke helt Lydert - men intentionerne var der klart - et maveonde eller to kom bare kraftig på tværs :-/ Håber du har haft en dejlig jul med dine :-) Knus

      Slet
  5. Juleaften transportable.....

    Glædelig jul.

    SvarSlet
  6. Lige præcis - Glædelig jul også til dig kære Eva - lidt på bagkant :-)

    SvarSlet